Se indlæg
 Udskriv debat
Ingen overskrift
thaibertel
Hej igen er der entelig sket noget and. det med vores børn som er født uden for ægteskab om de kunne få dansk pas jeg har ventet et år på svar fra udlændings styrelsen hvor jeg spurte derom som sagt ja det ville jo være lidt nemmere hvis børnene fik sig et dansk pas så de også kunne rejse til dk på ferie lige som os andre må gøre hvis man vil se sit barn er der nogle der ved noget seriøst M.V.H en far der savner sit barn

sudsakhon
Hvad er spørgsmålet helt konkret?

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
thaibertel
det var om der er nogen der har oplysninger om det med det danske pas til børn født uden for ægteskab har svært ved at finde ud af det det er ikke sådan lige til og få udlændingstyrelsen i tale jeg har ventet et år på svar M V H

ghj
hvis et barn bliver født i danmark, eksb, af en thai kvinde(evt med opholdstilladese ) og en dansk mand bliver barnet dansk statsborger også hvis de ikke er gift, og jeg mener at en dansk mand som får barn med en udlænding (eksb. thai kvinde) og de ikke er gift, så kan man søge om dansk statsborgerskab til barnet

MVH

Gert
MAN SKAL IKKE GØRE DET SVÆRERER END DET ER......GrinSmile

sudsakhon
Svar på det generelle spørgsmål findes let i indfødsretloven.
Men da jeg ikke ved hvornår dit barn er født, kan det jo være svært at svare på hvad der mangler i din konkrete sag.
Er barn født efter 1. juli 2014 erhverver dansk indfødsret automatisk. Også udenfor ægteskab. Opholdstilladelse i Danmark er underordnet.
Er barnet født før 2014, erhverver det først indfødsret ved at du som dansk statsborger indgår ægteskab, men da loven er ændret flere gange, er det den konkrete lovgivning på fødselstidspunkt, der er gældende. Det er lidt forskelligt hvilke regler, der har været gældende. Dvs. der har været forskellige krav til hvilken af forældrene, der var dansk statsborger, om de var gift og om hvor barnet blev født.

Er barnet født før 2014 kan der dog søges dansk indfødsret, men kun hvis barnet er under 18 og ugift.

Jeg kan naturligvis ikke svare på hvorfor det er gået et år uden svar fra Udlændingestyrelsen. Har du stillet et generelt spørgsmål til regelanvendelse eller et konkret spørgsmål til en konkret sag?
Du kan også søge tilbage til dit spørgsmål og overveje om det af myndighederne bliver læst som et spørgsmål, der kan afgives svar på.. Er dette ikke tilfældet, vil myndigheden ikke af egen drift agere advokat for dig,hvis det ikke er oplysninger, der skal danne grundlag for en afgørelse, men er en forespørgsel.
Så, jeg svarer dig gerne, men som du kan se, afhænger svaret jo af flere ting, der først skal afklares.
Du er velkommen til at sende en PM, hvis der er noget, som du ikke bryder dig om at skrive her
Redigeret af sudsakhon d. 09/04-2018 10:14

https://en.wikipedia.org/wiki/Phra_Aphai_Mani
thaibertel
tak for svar M V H.

rinpoche
Dette er noget urelateret, og dog.

Jeg vil personligt bringe en varm tak til sudsakhon for at levere konkrete, uvildige og faglige informationer til en række spørgsmål indenfor det juridiske fagområde.

mvh
rinpoche

thaibertel
jeg er også taknemlig men har nok lidt svært med formuleringen i et åbent forum men ha da en god dag M V H

Spring til debat: