Se indlæg
 Udskriv debat
Pension, fradrag mm
farao54
JohnBKK skrev:

Man kan jo flytte sydpå til Spanien ell. andet sted, bo der om sommeren og rejse til LOS om vinteren, problem løst..

Lidt info. fra Borger.dk:

https://www.borge...95ef9f41a9

Ganske glimrende ide. Bulgarien er nok ikke mit foretrukne sted, så Spanien, Italien eller grækenland kunne være en god løsning.
Tænker så her på om ikke UD mister grebet/muligheden for at kontrollere, om man er for længe i Thailand, hvis man er bosat i f.eks. Spanien?
Og så melder tanken sig også om jeg på samme måde er 'bænket' i Spanien i 6 mdr, eller det kun er en dansk model?
Hvis jeg nu f.eks. valgte 6 mdr i LOS, boede fast i Spanien, og tog på ferie til Danmark i en måneds tid... Ville det give mig samme problemer med UD?

handy
farao54 skrev:

JohnBKK skrev:

Man kan jo flytte sydpå til Spanien ell. andet sted, bo der om sommeren og rejse til LOS om vinteren, problem løst..

Ganske glimrende ide. Bulgarien er nok ikke mit foretrukne sted, så Spanien, Italien eller grækenland kunne være en god løsning.
Tænker så her på om ikke UD mister grebet/muligheden for at kontrollere, om man er for længe i Thailand, hvis man er bosat i f.eks. Spanien?
Og så melder tanken sig også om jeg på samme måde er 'bænket' i Spanien i 6 mdr, eller det kun er en dansk model?
Hvis jeg nu f.eks. valgte 6 mdr i LOS, boede fast i Spanien, og tog på ferie til Danmark i en måneds tid... Ville det give mig samme problemer med UD?

nu har jeg heller aldrig været i Bulgarien så foreslaget er udelukket med henblik på økonomi da hvis man skal leje i Spanien nok kommer af med en pæn husleje med mindre man rykker helt ud i 12 plovfuge .

Tror bestemt godt du kan bevæge dig rundt i Schengen landene efter behag i de 6 måneder hvilket der jo heller ikke er krav til du skal oplyse om .

jeg ville da i til fælle af jeg landede i Bulgarien nok også være i Dk hos venner og bekendte i et par måneder af de 3 hvor konen ikke måtte være der skriver kone da jeg kender flere der for pension som enlige på trods af de er gift og konen er i Thailand da de så ikke er samboende ...men også folk der pure er blevet nægtet dette så det er nok hvem man lige for i røret hos UD .

har læst et sted at UD kan få oplysninger om indrejser til Thailand om det rigtigt eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på ...men politiet kan da i hvert fald og en ven blev også frarådet at lave indtægts papirer på Emigration med henblik på 1 år visa og køre på visa run istedet af en praktikant på Ambassaden hvis man ikke var flyttet legalt herud hvilket kunne tyde på der også bliver snuset lidt der .

JohnBKK
handy skrev:

farao54 skrev:

JohnBKK skrev:

nu har jeg heller aldrig været i Bulgarien så foreslaget er udelukket med henblik på økonomi da hvis man skal leje i Spanien nok kommer af med en pæn husleje med mindre man rykker helt ud i 12 plovfuge .

Tror bestemt godt du kan bevæge dig rundt i Schengen landene efter behag i de 6 måneder hvilket der jo heller ikke er krav til du skal oplyse om .

jeg ville da i til fælle af jeg landede i Bulgarien nok også være i Dk hos venner og bekendte i et par måneder af de 3 hvor konen ikke måtte være der skriver kone da jeg kender flere der for pension som enlige på trods af de er gift og konen er i Thailand da de så ikke er samboende ...men også folk der pure er blevet nægtet dette så det er nok hvem man lige for i røret hos UD .

har læst et sted at UD kan få oplysninger om indrejser til Thailand om det rigtigt eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på ...men politiet kan da i hvert fald og en ven blev også frarådet at lave indtægts papirer på Emigration med henblik på 1 år visa og køre på visa run istedet af en praktikant på Ambassaden hvis man ikke var flyttet legalt herud hvilket kunne tyde på der også bliver snuset lidt der .

Såvidt jeg forstår er det Borgerservice på Ambassaden, der nu skal rapportere til UDB DK når der laves indtægtsbrev til en pensionist. Politi ell. Immigration tror jeg ikke de får hevet info. fra, men det kommer vel en dag, de er meget ihærdige for at skrabe lidt kroner ind, idioterne.

Da Konsulatet var åbent i Jomtien, blev konsulen spurgt af en bekendt til ham, om han ville rapportere til ambassaden hvis de krævede det. Nej, var svaret.. måske derfor de lukkede ham ned, who knows..?

handy
JohnBKK skrev:

handy skrev:

farao54 skrev:

JohnBKK skrev:

Såvidt jeg forstår er det Borgerservice på Ambassaden, der nu skal rapportere til UDB DK når der laves indtægtsbrev til en pensionist. Politi ell. Immigration tror jeg ikke de får hevet info. fra, men det kommer vel en dag, de er meget ihærdige for at skrabe lidt kroner ind, idioterne.

Da Konsulatet var åbent i Jomtien, blev konsulen spurgt af en bekendt til ham, om han ville rapportere til ambassaden hvis de krævede det. Nej, var svaret.. måske derfor de lukkede ham ned, who knows..?

den med politiet var nu en ven der åbenbart var set i selskab med nogle forkerte i Pattaya og blev indkaldt til afhøring af københavns politi hvor de havde alle hans ind og udrejser af Thailand på papir som han skulle redegøre for de var så ikke klar over han både havde kone og barn i Thailand .

cali111
Sidste år i marts måned indgik udbetaling danmark udenlandsk data aftale med Immigration i Thailand om udlevering af alle ind og udrejse data på danske statsborgere, med tilbagevirkende kraft.

Da jeg var til partshøring i min hjemkommune ang. udrejse, var de ikke interesseret i mit pas.

De havde alle ind og udrejser fra Thailand indenfor de sidste 5 år, med billeder fra paskontrollen i lufthavnen, og de landegrænser jeg havde været ind og ud af. De skal bruge det til at finde ud af, hvornår jeg skal være udrejst fra.

I første omgang blev jeg med det samme tvangsregistreret som udrejst, selv om jeg var fysisk til stede på Borgerservice med tilbagevirkende kraft fra 1 udrejsedag, og selv om jeg var i Danmark, fik jeg kun folkepensionens grundbeløb og mit sygesikringskort blev gjort ugyldigt.

Jeg klagede over dette og Økonomi og Indenrigsministeriet hjemkaldte øjeblikkeligt min ankekommunes afgørelse med tilbagevirkende kraft, og pålagde kommunen at undersøge sagen nærmere, med henblik på om jeg skal registreres som udrejst eller ej.

Min hjemkommune mener, at jeg har større tilknytning til Thailand end til Danmark, idet jeg er hjemløs og gift med en Thailænder, som ikke kan få opholdstilladelse i Danmark, og vil derfor tvangsregistrerer mig som udrejst. Det er dog ikke første gang, de tager fejl af de faktiske forhold.

Når man er hjemløs folkepensionist, skal folkeregistret registrere en som udrejst første gang foden med fodlænken forlader Dansk område. Kontrolteamet skal vurdere hver sag individuelt, om der er tale om en egentlig udrejse. Der ligger jo en klar besparelse i, at få en fattig pensionist registreret som udrejst og så vanker der en bonus til kontordamen.

Sagen er ikke afgjort endnu. Dette blot for at fortælle, folkeregistret i ens hjemkommune har mulighed for at undersøge ens færden med tilbagevirkende kraft.

Spar mig for alle spydige bemærkninger om at få dig en lejlighed eller bliv hjemme. Men kald det blot civil ulydighed.
Jeg kender udmærket reglerne. og bruger blot min situation til at gøre opmærksom på, at folkeregisterloven konflikter med pensionsloven. Det har jeg foreløbigt fået medhold i. Men om de bliver ændret er en anden sag. Som bekendt, ting tager tid. Men ævl tager evigheder.
Redigeret af cali111 d. 06/04-2018 09:29
NØD BRYDER ALLE REGLER

http://www.aseanmctour.dk
JohnBKK
Ok, dansk politi?

Ja, så har de vel adgang til det hele efterhånden, skræmmende..

Frown

PS: Talte for flere år sidne med en dum kælling på det daværende Pensionsstyrelsen, fordi jeg ville ha´ præciseret de rejseregler, synes deres hjemmeside var rodet og uforståelig. Det blev jeg sgu´ ikke klogere af, tværtimod. Jeg spurgte specifikt om rapportering hvis man boede udenfor EU, hvor deres hjemmeside sagde at der ikke var pligt til at melde noget til dem, men kællingen hævdede det modsatte: "Du skal melde til os, vi skal jo vide hvor du er" ... Jeg sagde tak, afbrød samtalen og har valgt aldrig nogenside at spørge dem, eller kontakte dem om nogetsomhelst, det er total Stazi, de gør hvad der passer dem, også det modsatte af hvad deres skod hjemmeside siger. De vil vide alt om alle, hvor vi er, hvad vi laver, alt simpelthen, så det er bedst bare at holde sig væk fra dem..

@cali: Det er helt vildt, det du fortæller der, totalt Stazi!

JohnBKK
Kan se ovre på k10 at UDB DK fortsætter samme arrogante og p!soverlegne stil som Pensionsstyrelsen, men det er vel også de samme møgkællinger og små servile musemænd der er fulgt med over..

Et indlæg sakset fra en bruger:

"Til Stampe vil jeg sige tak, men alle mine tidligere erfaringer med UD er at man skal undersôge alt for man kontakter UD og helst have en advokat ved sin side. Jasja, da jeg ville rejse et aar forste gang (som man har lov til), benaegtede UD at man kunne det. Man kan rejse sex maaneder om aret, men da jeg oplyste min rejse, tog UD min pension ulovligt. Jeg matte bruge hele min rejse paa at fa den tilbage gennem Ankestyrelsen. Den naeste rejse, bad de om en kopi af mit pas, som jeg sent rekommenderet. De sagde de ikke faet det. Jeg anskaffede derefter advokat og det hjalp. Held og lykke!"

http://www.k10.dk...mp;t=36243

cali111
Ja. Det er netop her filmen knækker for lovgivningen, med hensyn til det at foretage en rejse af 12 mdr. varighed udenfor EØS.
Hvori består denne ret, når man alligevel bliver registreret som udrejst endda med tilbagevirkende kraft fra 1. udrejse dag og dermed mister boligsikring mv.
Det giver jo absolut ingen mening.
Folkeregistret i min hjemkommune har indrømmet at pensionsloven konflikter med folkeregisterloven på dette område. Men de følger folkeregisterloven siger de.
Jeg mistede min lejlighed på dette grundlag, idet der ikke var penge nok til huslejen efter de tvangsregistrede mig som udrejst.
Uden bolig mistede jeg også pensionstillægget, og måtte i hast afbryde min motorcykel tur, efterlade motorcyklen i Cambodia og flyve hjem for at blive registreret i cpr registret igen. Det kan man nemlig kun ved personligt fremmøde.
Jeg havde skriftligt fra UD, at jeg trygt kunne rejse i 12 mdr. forudsat jeg beholdt min bolig. Min sag er ikke afsluttet endnu. Men jeg har heldigvis fået opsættende virkning, så jeg ikke mister mit pensionstillæg medens sagen kører.
Den kører nu på 2. år.
Der er noget der tyder på, sagsbehandlerne ikke er helt enige med juristerne fra ankestyrelsen, som i flere lignende tilfælde har givet mig medhold.
NØD BRYDER ALLE REGLER

JohnBKK
Den knækker vel kun for de fåårking nærmest kriminelle medarbejdere hos UD man søger svar hos, og kun får snik-snak og direkte løgn tilbage.

Ældresagen:

"Hvis det er første gang, man rejser, er der dog mulighed for, at opholdet i udlandet kan vare op til 12 måneder."

https://www.aeldr...i-udlandet

Hold ud, du vinder den lille bagatel, men gad nok vide hvor mange - knap så resursefulde som dig - har givet op..?

De er nogle svin hos UD, simpelthen..

Kim Ludvigsen
cali111 skrev:

Ja. Det er netop her filmen knækker for lovgivningen, med hensyn til det at foretage en rejse af 12 mdr. varighed udenfor EØS.
Hvori består denne ret, når man alligevel bliver registreret som udrejst endda med tilbagevirkende kraft fra 1. udrejse dag og dermed mister boligsikring mv.

Jeg er bange for, at du har misforstået retten til at foretage en rejse af 12 måneders varighed (har vi ikke snakket om dette tidligere?). Hvis det er første rejse, må man gerne være væk 12 måneder. Men hvis man tidligere har foretaget rejser, så må man kun være væk 6 måneder.

I henhold til CPR-loven §24m så SKAL man betragtes som udrejst, hvis man er væk i længere end 6 måneder (der er enkelte undtagelser i paragraffen, fx i forbindelse med job ).
https://www.retsi...?id=191719

Og så er der undtagelsen med de 12 måneder for første rejse, som nævnes på borger.dk:
https://www.borge...landsrejse

Jeg har ikke kunnet finde lovgrundlaget for undtagelsen med 12 måneder for første rejse, måske det er en administrativ beslutning for at give mulighed for at man kan tage en jordomrejse eller lignende i et sabbatår, eller når man er blevet pensionist. Måske sudsakhon har styr på, hvor man finder lovgrundlaget for de 12 måneder.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
cali111
Kim Ludvigsen skrev:

cali111 skrev:

Jeg er bange for, at du har misforstået retten til at foretage en rejse af 12 måneders varighed (har vi ikke snakket om dette tidligere?). Hvis det er første rejse, må man gerne være væk 12 måneder. Men hvis man tidligere har foretaget rejser, så må man kun være væk 6 måneder.

Svar til Kim.:"Jeg har ikke misforstået noget. Som pensionist må man foretage en rejse af 12 mdr. varighed og det er hvad jeg fik lov til skriftligt af UD Netop for ikke at stå i den situation at blive registreret som udrejst, og stå i udlandet uden penge til overlevelse og hjemrejse. (Det har jeg nemlig prøvet før medens jeg var på efterløn, En afgørelse der blev ændret af ankestyrelsen) Alligevel blev jeg registreret som udrejst fra 1. udrejsedag og så spørger jeg såmænd kun. Hvori består den ret ti 12 mdrudrejse hvis man alligevel bliver registreret som udrejst??? Der er da noget helt forkert, og det har min hjemkommune også indrømmet. Lad os nu vente og se hvad afgørelsen bliver fra højere sted. Der er eksperter og jurister indnover. De afgørelser der træffes af de praktikanter der sidder i kommunen og UD aner mange gange ikke hvad de har med at gøre, fordi loven ikke er klar nok"

I henhold til CPR-loven §24m så SKAL man betragtes som udrejst, hvis man er væk i længere end 6 måneder (der er enkelte undtagelser i paragraffen, fx i forbindelse med job ).

Og så er der undtagelsen med de 12 måneder for første rejse, som nævnes på borger.dk:

Jeg har ikke kunnet finde lovgrundlaget for undtagelsen med 12 måneder for første rejse, måske det er en administrativ beslutning for at give mulighed for at man kan tage en jordomrejse eller lignende i et sabbatår, eller når man er blevet pensionist. Måske sudsakhon har styr på, hvor man finder lovgrundlaget for de 12 måneder.

Redigeret af cali111 d. 06/04-2018 17:56
NØD BRYDER ALLE REGLER

JohnBKK
cali111 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

cali111 skrev:

Svar til Kim.:"Jeg har ikke misforstået noget. Som pensionist må man foretage en rejse af 12 mdr. varighed og det er hvad jeg fik lov til skriftligt af UD Netop for ikke at stå i den situation at blive registreret som udrejst, og stå i udlandet uden penge til overlevelse og hjemrejse. (Det har jeg nemlig prøvet før medens jeg var på efterløn, En afgørelse der blev ændret af ankestyrelsen) Alligevel blev jeg registreret som udrejst fra 1. udrejsedag og så spørger jeg såmænd kun. Hvori består den ret ti 12 mdrudrejse hvis man alligevel bliver registreret som udrejst??? Der er da noget helt forkert, og det har min hjemkommune også indrømmet. Lad os nu vente og se hvad afgørelsen bliver fra højere sted. Der er eksperter og jurister indnover. De afgørelser der træffes af de praktikanter der sidder i kommunen og UD aner mange gange ikke hvad de har med at gøre, fordi loven ikke er klar nok"

Jamen, fortæl os lige hvor mange rejser du har foretaget af 12 mdrs. varighed?
Redigeret af JohnBKK d. 06/04-2018 18:40

cali111
Jeg har faktisk ikke foretaget nogen rejse af 12 mdr. varighed endnu, idet jeg har måtte afbryde rejsen, for ikke at blive registreret som udrejst.
Det kan slet ikke lade sig gøre for mig nu, at benytte mig af den regel, idet jeg ikke længere har nogen bolig. Kort og godt så meddelte jeg UD, da jeg var blevet folkepensionist d. 1/5 2015, at jeg ville benytte mig af tilbuddet om en rejse på 12 mdr. Hvilket de bekræftede skriftligt at det kunne jeg roligt gøre, uden det ville få betydning for min pension ell. lignende. At jeg tidligere som efterlønsmodtager har været ude at rejse, har ingen betydning i denne forbindelse. reglen om de 12 mdr. vedrører folkepensionister.
Da jeg havde været på rejse som folkepensionist i 5 mdr. fik jeg i min e-boks besked fra min hjemkommune, at da jeg havde oplyst til UD, at jeg ville være bortrejst i 12 mdr. ville de registrere mig som udrejst, med tilbagevirkende kraft og krav om tilbagebetaling af allerede udbetalt boligstøtte.
På det tidspunkt var jeg nået til Cambodia på min motorcykeltur, og måtte i hast afbryde den videre rejse, for at flyve tilbage til DK og blive registreret i cpr registret igen.
Det er folkeregistrets opgave, at vurdere om der er tale om en rejse, eller om der er tale om at man er udrejst til et andet land for at bo der. Min hjemkommune valgte at vurdere, at jeg var udrejst til Thailand trods mine protester, og at det jo var tydeligt for enhver, at jeg var på motorcykeltur jorden rundt.
De lagde til grund at jeg havde større tilknytning til Thailand end til Danmark, idet jeg var gift med en Thailænder der ikke kunne få opholdstilladels i Danmark.
Det forhold, at jeg mister mit pensionstillæg og dermed ikke kan få længerevarig opholdstilladelse i Thailand alene med pensionens grundbeløb bekymrer ikke folkeregistret i min hjemkommune. De agter stadig at tvangsregistrere mig til et land, jeg ikke kan få opholdstilladelse i. Det er det striden står om nu, og hvis jeg kunne få mit pensionstillæg med, fulgte jeg hellere end gerne udlændingestyrelsen og min ankekommunes henstilling om at skruppe af.
Jeg undskylder, at jeg ikke kan formulere mig godt nok, så alle kan forstå problemstillingen. Det er måske også derfor, jeg har problemer med myndighederne. Jeg troede det var fordi de var fatsvage eller ikke læste hvad jeg skriver. Men det er måske i virkeligheden fordi jeg ikke udtrykker mig klart nok.
Redigeret af cali111 d. 06/04-2018 18:59
NØD BRYDER ALLE REGLER

Kim Ludvigsen
cali111: Fik de alle relevante oplysninger, da du fik på skrift, at det var i orden at rejse i 12 måneder? Jeg tror, at vedkommende, der har skrevet det til dig har lavet en fejl (eller ikke har haft alle oplysninger, fx om tidligere rejser), spørgsmålet er så, om tilsagnet kan være bindende.

Man får ikke ret til 12 måneder, bare fordi man bliver pensionist. Man får ret til 12 måneder, hvis man ikke har rejst tidligere.
Mvh. Kim
Ferie i Thailand:
http://rejse-til-...

http://rejse-til-thailand.dk
cali111
Kim Ludvigsen skrev:

cali111: Fik de alle relevante oplysninger, da du fik på skrift, at det var i orden at rejse i 12 måneder? Jeg tror, at vedkommende, der har skrevet det til dig har lavet en fejl (eller ikke har haft alle oplysninger, fx om tidligere rejser), spørgsmålet er så, om tilsagnet kan være bindende.

Man får ikke ret til 12 måneder, bare fordi man bliver pensionist. Man får ret til 12 måneder, hvis man ikke har rejst tidligere.

Jeg prøver igen. Det var min første rejse som folkepensionist. Jeg opfyldte alle krav..
Jeg kender efterhånden alle reglerne, bedre end de sagsbehandlere som skal behandle sagerne.
For at være helt sikker på, at jeg ikke skulle stå i samme situation som tidligere, hvor jeg uberettiget blev registreret som udrejst som efterlønsmodtager. uden penge på lommen eller på kontoen i et fremmed land, bad jeg netop om et skriftligt tilsagn. Den oplevelse kan læses andet sted. Jeg fik forøvrigt medhold i ankestyrelsen. g enlang næse til kontrolteam Fredericia. Men desværre ikke noget kompensation for tort og svie.
Det viser sig så, at folkeregistret ikke tager hensyn til pensionsloven om retten til at foretage en rejse af 12 mdr. varighed. og det kan UD ikke gøre noget ved. Der er helt klart en konflikt mellem folkeregisterloven og pensionsloven. Det har sagsbehandlerne fra både folkeregister og UD indrømmet.
Det er en indivudel vurdering fra kommunens kontrolteam, om man skal være registreret som udrejst eller blot er på rejse, hvis rejsen er udover 6 mdr.
De har magt til at tvangsregistrer en borger som udrejst, og idet de trykker på knappen stopper alle udbetalinger og sociale ydelser.
De kunne godt have vurderet, at jeg ikke skulle registreres som udrejst. Men blot var på rejse, så havde der ikke været noget problem. Det er det vi slås om for øjeblikket. Jeg mener der er tale om embedsmisbrug, muligvis personlig forfølgelse. Men det kommer en dommer til at vudere. Jeg går hele vejen.
Redigeret af cali111 d. 06/04-2018 19:27
NØD BRYDER ALLE REGLER

JohnBKK
Kim Ludvigsen skrev:

Hvor har du den info. fra?

JohnBKK
cali111 skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Jeg prøver igen. Det var min første rejse som folkepensionist. Jeg opfyldte alle krav..
Jeg kender efterhånden alle reglerne, bedre end de sagsbehandlere som skal behandle sagerne.
For at være helt sikker på, at jeg ikke skulle stå i samme situation som tidligere, hvor jeg uberettiget blev registreret som udrejst som efterlønsmodtager. uden penge på lommen eller på kontoen i et fremmed land, bad jeg netop om et skriftligt tilsagn. Den oplevelse kan læses andet sted. Jeg fik forøvrigt medhold i ankestyrelsen. g enlang næse til kontrolteam Fredericia. Men desværre ikke noget kompensation for tort og svie.
Det viser sig så, at folkeregistret ikke tager hensyn til pensionsloven om retten til at foretage en rejse af 12 mdr. varighed. og det kan UD ikke gøre noget ved. Der er helt klart en konflikt mellem folkeregisterloven og pensionsloven. Det har sagsbehandlerne fra både folkeregister og UD indrømmet.
Det er en indivudel vurdering fra kommunens kontrolteam, om man skal være registreret som udrejst eller blot er på rejse, hvis rejsen er udover 6 mdr.
De har magt til at tvangsregistrer en borger som udrejst, og idet de trykker på knappen stopper alle udbetalinger og sociale ydelser.
De kunne godt have vurderet, at jeg ikke skulle registreres som udrejst. Men blot var på rejse, så havde der ikke været noget problem. Det er det vi slås om for øjeblikket. Jeg mener der er tale om embedsmisbrug, muligvis personlig forfølgelse. Men det kommer en dommer til at vudere. Jeg går hele vejen.

@cali111: Ok, tak for lige at være helt præcis, det er man sgu´ nødt til når Kim L. er involveret, og tak til ham for at holde os gamler røvhuller skarpe, hahaha!

Din oplevelse stinker langt væk af personlig forfølgelse..

cali111
JohnBKK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Kim. sludder og vrøvl. Den regel med de 12 mdr er netop til pensionister. Det er fløjtende ligegyldigt hvor mange gange du har være tude at rejse, før du bliver folkepensionist.. Den dag du bliver pensionist, har du ret til at foretage en rejse på 12 mdr. første gang du rejser. Man skulle tro du har en fortid som sagsbehandler. De fatter heller ikke meget. Ja undskyld. Men det kan være irreterende at skulle gentage sig selv flere gange, når det står klart og tydeligt.
NØD BRYDER ALLE REGLER

handy
cali111 skrev:

JohnBKK skrev:

Kim Ludvigsen skrev:

Kim. sludder og vrøvl. Den regel med de 12 mdr er netop til pensionister. Det er fløjtende ligegyldigt hvor mange gange du har være tude at rejse, før du bliver folkepensionist.. Den dag du bliver pensionist, har du ret til at foretage en rejse på 12 mdr. første gang du rejser. Man skulle tro du har en fortid som sagsbehandler. De fatter heller ikke meget. Ja undskyld. Men det kan være irreterende at skulle gentage sig selv flere gange, når det står klart og tydeligt.

jeg forsøgte også at meddele mit lokale pensions kontor 2011 at jeg ville rejse et år før jeg evt ville tage permanent ophold det havde de aldrig hørt om man kunne !!! foreslog så om jeg ikke kunne låne en af deres computere for at vise min påstand men det var der ikke stemning for .....så jeg rejste bare og kom hjem efter 9 måneder og afviklede lejlighed

det virker som de ikke rigtigt kan finde ud af at tolke reglerne ens

høre også stadig om folk der for oplyst de ikke må være væk i 6 måneder i streg og andre der bliver ønsket god rejse husk at kontakte os når du er hjemme igen hmm langt ude ....og det er jo ydermere i samme hus hos UD

Spring til debat: